We Are OOH

20.3.2018 | At Six, Stockholm

OOH (Out-of-home) är utomhus och inomhusreklam på offentliga platser. Utomhusmediet växer starkt i Sverige och medieinvesteringarna i OOH ökar kraftigt – enligt IRM:s prognos kommer landets annonsörer att satsa nära 1,8 miljarder i år. Det är i så fall en ökning med mer än 500 miljoner kronor på bara tre år. Med hög räckvidd och stora kreativa möjligheter föredrar många annonsörer OOH.

Samtidigt går den tekniska utvecklingen blixtsnabbt – flera aktörer har lanserat programmatisk handel och styrning av budskap. Vilket har gjort att detta medium, som tidigare primärt sett som varumärkesstärkande nu även blir anpassningsbart och kan kommunicera rätt budskap till rätt personer vid rätt tid och plats.

Dagens Media lanserar nu We are OOH – ett event som ger dig inspiration, konkret nytta och verktyg för att värdera dina investeringar. Du får inblick i den omvälvande utveckling som pågår inom OOH – vad man kan göra idag och hur du ska tänka.

Den 20 mars klockan 13:30 öppnar vi dörrarna, välkommen!

Se programmet här