Mediedagen | 24.10.2018 | At Six, Stockholm

Program

Programmet uppdateras löpande och kan komma att förändras.

 

8.30

Registrering och frukost

9.00

Dagens moderatorer, Madeleine Nilsson och Axel Andén, inleder

9.10

Digital Trends – focus and priorities within the marketing community

 

Jo O’Connor, Solution Architect, Adobe

9.40

Hur kan blockchain revolutionera marknadsföring?

 

Arash Gilan, VD, Viva Media

9.55

What’s next in media?

Hur ser framtiden ut inom media och vad kan vi lära oss från internationella varumärken som Gucci och Dior?

 

Krister Karjalainen, CMO, Oscar Properties

10.05

Hur AI påverkar marknadsorganisationen

Hur man sammanför Marketing metrics med företags målsättningar och hur man kopplar samman ny marketingteknik som AI i detta.

 

Madeleine Lindgren, Head of Digital Marketing, Bisnode

10.35

Förmiddagskaffe och nätverkspaus

11.05

Vi diskuterar: Hur får du värde av dina teknikinvesteringar?

panelsamtal

  • Vilket arbetssätt behövs?
  • Hur attraherar du rätt kompetenser och är teamsammansättningen annorlunda idag?
  •  Att leda i en digital värld

 

Linda Wetterborg, Head of Brand & Marcom, Telenor

Johan Ydring, Head of Brand & Performance Marketing, TUI

Karl-Oskar Tjernström, Marketing Director IM Nordic, Samsung Electronics Nordic

11.25

Digitalt och traditionellt i perfekt harmoni – så får du det att hända

 

Mats Rönne, Senior Advisor, OffPist Management AB

11.55

Vi intervjuar: Olivia Enquist, Marketing Director, Coca-Cola

12.05

LUNCH

12.55

Hur Coop blev Sveriges mest hållbara varumärke 2018

Konsumenter förväntar sig i ökande grad att företag (och inte regeringar) ska lösa världsproblemen. Samtidigt minskar det generella förtroendet för företag, vilket skapar stora utmaningar för företag i sin hållbarhetskommunikation. Hur ska du som annonsör nå ut med din kommunikation, skapa förtroende och på riktigt stärka din position inom hållbarhet?

 

Marie Wedin, marknadschef, Coop

13.20

Breaking into Pop Culture

Varumärken som blir omtalade är mer framgångsrika än andra enligt DDB’s chefsforskare Les Binet. Jens Welin delar exempel och diskuterar vad som krävs reklam- och mediemässigt för att skapa genomslag i populärkulturen.

 

Jens Welin, Head Of NORD DDB Connect, NORD DDB

13.40

Varför skapade GANT tv-serien Couple Thinkers och hur gick det sen? 

 

Eleonore Säll, Global Marketing Director, GANT

Alexander Nilsson, Head of Marketing Strategy, GANT

14.05

Eftermiddagskaffe och nätverkspaus

14.25

Vikten av ett starkt varumärke för att vinna i den digitala ekonomin

 

Karl Kajbjer Gustafsson, Chief Strategy Officer, Carat

 

14.40

18 eller 254 dagar för att skapa en vana?

Världen förändras – gör du? Gör dina kunder? Världens evolution har tagit stormsteg de senaste hundra åren men hjärnan är densamma som för 10 000 år sedan. Hur kan psykologi hjälpa oss att förstå och påverka vårt beteende? Nästan hälften av allt vi gör sker på rutin och för att hänga med i utvecklingen kan du behöva ta kontroll över dina vanor. Du kan behöva hjälpa andra att förändra sina vanor. I denna föreläsning får du lära dig hur.

 

Oskar Henrikson, leg. psykolog, VD och grundare på Psykologifabriken

15.20

Dagen sammanfattas och avslutas