Mediedagen | 24.10.2018 | At Six, Stockholm

Program

Programmet uppdateras löpande och kan komma att förändras.  Om du har tips på talare, kontakta Camilla Alvfeldt på camilla.alvfeldt@almatalent.se

 

 

8.30

Registrering och frukost

9.00

Dagens moderator inleder

9.05

Digital Trends 2018 – focus and priorities within the marketing community

Speaker from Adobe to be announced

9.35

Vad kan blockchain innebära för din marknadsföring?

9.45

Hur AI påverkar marknadsorganisationen

Hur man sammanför Marketing metrics med företags målsättningar och hur man kopplar samman ny marketingteknik som AI i detta.

Talare från Bisnode

10.15

Förnmiddagskaffe och nätverkspaus

10.45

Vi diskuterar: Hur får du värde av dina teknikinvesteringar?

panelsamtal

  • Vilket arbetssätt behövs?
  • Hur attraherar du rätt kompetenser och är teamsammansättningen annorlunda idag?
  •  Att leda i en digital värld
11.05

Digitalt och traditionellt i perfekt harmoni – så får du det att hända

Talare från SDR

11.35

Vi diskuterar: ljudannonsering

panelsamtal

  • Ljudannonsering växer – hur ska aktörerna kapitalisera på det stora intresset?
  • De nya radiolicenserna träder i kraft 1 augusti – hur har det påverkat branschen?
  • Hur lyckas man med sponsring/annonsering i poddar?
11.55

Vi intervjuar

12.10

LUNCH

13.10

Hur Coop blev Sveriges mest hållbara varumärke 2018

Konsumenter förväntar sig i ökande grad att företag (och inte regeringar) ska lösa världsproblemen. Samtidigt minskar det generella förtroendet för företag, vilket skapar stora utmaningar för företag i sin hållbarhetskommunikation. Hur ska du som annonsör nå ut med din kommunikation, skapa förtroende och på riktigt stärka din position inom hållbarhet?

 

Marie Wedin, marknadschef, Coop

13.35

Breaking into Pop Culture

Varumärken som blir omtalade är mer framgångsrika än andra enligt DDB’s chefsforskare Les Binet. Andreas Dahlqvist och Jens Welin delar exempel och diskuterar vad som krävs reklam- och mediemässigt för att skapa genomslag i populärkulturen.

 

Jens Welin, Managing Partner, Nord DDB
Andreas Dahlqvist, VD, Nord DDB

13.50

Att våga vara först, är det bara att blunda och hoppas?

14.15

Hjärtat i det digitala – så anpassar du dig till digital first och bygger varumärke digitalt

14.24

Allt är nytt, men ingenting är nytt – om människan och tekniken

15.10

Dagen sammanfattas och avslutas