Mediedagen 24.10.2018 | At Six, Stockholm

Program

 

Program 26 oktober

8.30

Registrering och frukost

8.55

Dagens moderator, Brita Zackari, inleder dagen

9.05

Kina – den andra vågen

Världens största internetpopulation har fött en helt ny generation företag som på rekordtid gått från att kopiera till att innovera. Företag som Alibaba, Tencent och Didi är värda hundratals miljarder dollar och representerar en helt ny generation bolag som med nästan oändliga kassakistor och ambitioner är världsledande inom områden som fintech, messaging och e-handel. Den andra vågen inom digital innovation är på väg att skölja över oss – men istället för väst så är det mot öst vi ska vända blickarna.
Tom Xiong och Jacob Lovén, Den Digitala Draken

09.35

Nya möjligheter inom data & analys – få din data att arbeta för dig!

På temat data och analys förklarar, tipsar och inspirerar vi kring hur datadrivet kan bli en lönsam ny vana.

Vi pratar om hur det går att arbeta med smart data genom att kombinera traditionella- med digitala kanaler och datamängder för skarpare kundinsikter

Du kommer få reda på det här:

  • Då blir vi mogna för datadrivet.
  • Så låser vi upp möjligheter genom att koppla samman online och offlinedata. På riktigt.
  • Därför behöver vi jobba smartare med omnichannel marketing.
  • Intressanta datadrivna case

Pia Törnqvist, Marketing & Communication Director, Bisnode

10.05

Förmiddagskaffe och nätverkande

10.35

Digital Strategi – lär dig tänka strategiskt online

  • Hur du ska veta vad du ska satsa på, när allt förändras så snabbt?
  • Fördelarna med att  hålla hårt i masten, och förlita dig på vad big data och forskning visat
  • Så lär du dig att tänka strategiskt i dina vardagliga vägval och får en skottsäker väst mot det som vill få dig att byta väg
    Rufus Lidman, Digital rådgivare, Sveriges Annonsörer
11.05

Discoverys stjärntrupp sänder OS dygnet runt på alla plattformar: Så tar de tittarupplevelsen till nästa nivå.

 

Henriette Zeuchner, VD, Discovery Networks Sweden
Emir Osmanbegovic, Sports Director, Discovery Networks Sweden & Eurosport Sweden

 

 

11.40

Reklampaus

 

11.45

Hur skapar man hunger hos den mätta konsumenten?

Idag har vi alla möjligheter att undvika att ha långtråkigt. Stimuli finns alltid ett knapptryck bort. Samtidigt har kraven på att skapa att starkt band med kunderna aldrig varit högre. För Postkodlotteriet finns det än fler aspekter. Med en produkt som inte kräver annat av kunden än månatlig betalning krävs andra medel för att skapa intresse och engagemang och därigenom lojalitet. Drömmen om att vinna till sig själv och dela med sig till andra kombinerat med möjligheten att bidra till en bättre värld är inte tillräckligt. Genom att göra linjär-tv interaktiv, träffa kunderna där de bor – ja, till och med aktiviteter hemma hos dem och sociala medier med stora möjligheter till engagemang kring både drömmar och de organisationer som får ta del av Postkodlotteriet skapar vi en plattform för ständigt engagemang som inte bara handlar om vår produkt utan faktiskt även vikten av den ideella sektorn för att skapa en bättre värld.
Anne-Catherine Worth, Head of Communications, Novamedia Sverige
Åse Ericson, 
Head of Marketing & Sales, Novamedia Sverige

12.05

Lunch

13.05

Reklampaus

13.10

Accelerera tillväxt

Hur arbetar några av världens snabbast växande företag med marknadsföring för att accelerera sin affär? Hur förenklar de ett till synes komplext medielandskap och gör det hanterbart oavsett hur det utvecklas? Johan Eriksson, en del av Googles ledningsgrupp i Sverige och ledare av alla Googles specialister inom digitalisering svarar på dessa frågor. Vi tittar på vad det innebär att vara data-driven, hur man kan arbeta effektivt längs hela kundresan, och på vilket sätt en stor del av verksamheten kan automatiseras. Viktigast av allt är dock en inblick i vad det innebär att verkligen vara kundfokuserad som en lösning på det mesta.
Johan Eriksson, Head of Google Specialists, Google

13.40

Vi diskuterar: Digital annonsering 

  • Räckvidd, kostnad, effekt
    Mats Rönne, Seniorkonsult och rådgivare inom marknadsföring
    Carola Lundell, Chef Tillväxtaffärer, TV4-Gruppen
    Nils Andersson Wimby, Agency Director, Isobar
14.00

Reklampaus

14.05

Case Study: Leveraging the Digital Core For Best Buy

Best Buy and its agency of record, Starcom USA, recently embarked on an omnichannel marketing campaign for the retailer with digital at its core. They’ll take a deep dive with the audience on the results, the challenges and the opportunity ahead.
Jens Welin, Managing Partner Head of DDB Connect, DDB Stockholm

 

 

14.30

Eftermiddagskaffe och nätverkande

15.00

Growth hacking – så ökar du antalet kunder

  • Så skapar du mätbar och skalbar marknadsföring och produktutveckling, med kundnytta i fokus.
  • Hur undviker du de vanligaste fallgroparna och hittar nyckelfaktorerna för tillväxt?
    Carl Zide, Head of Loop Rocks, Loop Rocks
15.25

Reklampaus

15.30

Vi diskuterar: Influencer marketing

  • Hype eller relevant – vad får du egentligen ut av det?
  • Risker med att lägga sitt varumärke i någon annans händer
    Petra Månström, Influencer, entreprenör och löpcoach
    Martin Garbarczyk, Founder, Relatable
    Heléne Stenlund Gauthier, Nordic Media Manager, Essity (fd SCA Hygiene Products)
15.50

2017 är året då artificiell intelligens spås dominera – så kan du jobba smartare med hjälp av AI

  • Så optimerar du användandet av all din kunddata och fattar bättre beslut
  • Kan artificiell intelligens ge bättre ROI?
  • Så skapar du kundvärde med hjälp av Artificiell intelligens
    Ather Gattami, Founder, Bitynamics

 

 

16.15

Oatly – från livsmedelsbolag till livstilsbolag

Oatly har under de senaste åren gått från livsmedelsbolag till livsstilsbolag. Ida Backman, Copywriter på Oatly och Sara Hansson, Social Media Manager på Oatly, berättar om hur budskapen och varumärket formats i sociala medier. Och hur ett varumärke tar sig långt på att vara transparent och ta kundrelationer till en högre nivå.
Sara Hansson Social Media & Commercial PR Manager, Oatly
Ida Backman, Copywriter, Oatly

16.45

Dagens Medias höstmingel startar