Innovative Banking | 17.10.2017 | Birger Jarl Konferens, Stockholm

Program

Arbetet med programpunkter och talare är påbörjad och under uppbyggnad. Har du önskemål eller tips på talare till denna konferens, kontakta oss gärna!


Projektledare
Camilla Lejon Alvfeldt
E-post: camilla.alvfeldt[at]almatalentevents.se
Tel: +46 (0)73-317 54 11


 

Program 17 oktober

Alma Talent Events reserverar sig för programändringar

Så blir banken en naturlig del i kundens vardagsliv och ökar kundnyttan

  • Vad vill kunden ha av banken och hur integreras detta i olika skeenden i vardagslivet?
  • Bygga relation och förtroende– hur möjliggör du det utan fysiskt möte?

Så uppnår ni ett genuint kundfokus med verksamhetsanpassade processer och kundens beteenden i centrum

  • Idag vill kunden snabbt ha bra service – så anpassar ni bankens interna processer efter kundens behov
  • Sätten kunderna vill kommunicera med banken och hur du anpassar verksamheten
  • Datadriven kundkommunikation, för att bli än mer relevant för kunden

Så skapar du ett personaliserat erbjudande samtidigt som du är säker och compliant

  • Så levererar du en personlig upplevelse inom ramen för GDPR
  • Hur långt behöver du redan nu ha kommit i dina förberedelser inför införandet av nya lagen?
  • De största utmaningarna i en digitaliserad bankmarknad och hur du parerar dem
    Axel Tandberg, jurist, Tandberg& Partners

Open Banking – nya möjligheter för banken i framtiden

  • Öppna API:er – så blir det en möjlighet för banken då utvecklingskraften sätts fri
  • Vem kan använda konsumenternas transaktionsdata och på vilket sätt?

På vilket sätt blir innovation en kulturfråga?

  • Så skapar du rätt förutsättningar för att öka innovationsgraden i banken
  • Disrupt or die – innovera där det går bra innan det börjar gå dåligt
  • Agil organisation som förändras med kunden – hur möjliggör du det?

Utmaningar och möjligheter att vara tidig med ny teknik – så utvecklades Nina

  • Interna utmaningar – så får du acceptans för innovationsprojekt
  • Så blir nya tekniska lösningar lönsamma
  • Arbetet framåt – så ska Nina positionera sig på marknaden
    Hans Lindholm, Swedbank

Finding the sweet-spot for a traditional bank in the age of digitalization

  • Leading by vision when the world and the market changes “by the hour”
  • Combining digital with physical
  • Combining tradition and DNA with new business models and ecosystems
  • Cultivate a consistent brand that stands out
    Petter Bjørkly Høiseth, Konserndirektør konsernutvikling, SpareBank 1 Nord-Norge

Vilka är bankens konkurrenter i framtiden?

  • Vart ligger kundens lojalitet, kan Google, FB, Snapchat eller Amazon bli bankens största hot?
  • Vilken betydelse har trust och legacy i förhållande till innovation och enkelhet?
    Gustaf Josefsson, Speaker, Futurologist, Entrepreneur