Inhousetävlingen | 5.10.2017 | Berns salonger, Stockholm

Hej alla Sveriges marknads- och inhouseavdelningar!

Vi tycker att mycket av den reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar är så bra att den förtjänar en egen tävling. Därför arrangerar vi Inhousetävlingen. Inhouse är inte bara Sveriges första, utan också enda reklamtävling som garanterat inte kommer vinnas av en reklambyrå!

Den 15 februari 2011 gick den första inhousegalan av stapeln. På ett fullsatt Berns har vi under fem år delat ut priser till Sveriges bästa inhouseavdelningar.

Tid och plats:

Berns salonger, Torsdag den 5 oktober, kl 18.00

Vem kan delta?

Alla Sveriges marknads- och Inhouseavdelningar som har producerat reklam på sin inhouseavdelning. Vi har även ett särskilt pris till Årets Rookie som är det enda individuella priset i tävlingen.

Sista datum att lämna in ditt bidrag är den 9 juni. Det kostar inget att lämna in bidrag. Bidragsinlämning öppnar inom kort. 

Vad belönas?

Inhouse delar ut pris för: Bästa kampanj, Bästa trycksak, Bästa DR-utskick, Bästa expo, Bästa digitala marknadsföring, Årets inhouseavdelning samt Årets rookie.

Juryn kommer att bedöma enheternas/kampanjernas idé, kreativa höjd och utförande. I kategorin Årets inhouseavdelning och Årets rookie belönas framgångsrikt marknadsföringsarbete och ett professionellt arbetssätt.

Regler

Tävlande bidrag ska vara framtagna av företagets egen inhouseavdelning under år 2016. Viss inblandning av reklambyrå eller annan liknande konsult är tillåten om idé och kreativiteten kommer ifrån den interna avdelningen.

Bidragets manér får bygga på en grafisk plattform som är utvecklad av en extern part – men den aktuella kampanjen eller enheten ska vara skapad och producerad internt. Bidraget får ej vara en ren adaption av en internationell kampanj eller enhet.

Bidraget får gärna vara en fortsättning/vidareutveckling av ett befintligt kommunikationstema och koncept (även om ursprunget tagits fram av extern part), men bidraget ska tillföra väsentlig ny idéhöjd.

I kategorierna Årets Inhouseavdelning och Årets Rookie bedömer juryn inte kreativitet utan ett framgångsrikt och professionellt arbetssätt.

Sista datum att lämna in bidrag är den 9 juni. Möjlighet att lämna in bidrag öppnar inom kort. 

Kategorier

Bästa Kampanj

Här bedöms kampanjens idé, kreativa höjd och utförande. Med kampanj menar vi en marknadsföringsaktivitet som verkat i ett eller fler medier och kanaler. Det kan till exempel vara en annons och ett DR. Kampanjen kan både vara digital och analog eller en blandning av båda. Vi tittar på kampanjen som helhet och hur de olika kanalerna integrerats för att förstärka kampanjens budskap.

Bästa Trycksak

Här bedöms kreativitet, form och pedagogik. Exempel i kategorin Bästa trycksak kan t ex vara en katalog, broschyr, en årsredovisning eller ett utbildningsmaterial.

Bästa DR-utskick

Här bedöms kreativitet, form och innovation. Det kan vara både adresserad och oadresserad direktreklam.

Bästa Expo

Här bedöms kreativitet, form och utförande. Exempel i kategorin Bästa expo är storformatstryck, mässmontrar och butiksinstallationer, affischer, vepor och roll-ups, inomhus eller ute.

Bästa Digitala aktivitet

Här bedöms kreativitet, form och utförande. En digital aktivitet kan vara allt från en enkel banner till en kampanjwebsida, mobilapp eller aktivitet för sociala media.

Årets Rookie

Årets Rookie belönar marknadsassistenter eller marknadskoordinatorer med max 3 år i rollen. Hon eller han har utmärkt sig genom att spela en betydande roll i genomförandet av kampanjer eller inom strategi och idéarbete.

Årets Inhouse-avdelning

Kategorin belönar framgångsrikt marknadsföringsarbete och ett professionellt arbetssätt. Vi tittar på hur avdelningen är strukturerad, vilka processer ni har och vilka resultat ni har uppnått. I denna kategori kan alla inhouseavdelningar tävla.

Sveriges enda reklamtävling som garanterat inte kommer vinnas av en reklambyrå!

Lämna ditt bidrag senast 9/6.

Arrangör

  • Arrangör