Inhousetävlingen – intervju med förra årets vinnare av Årets rookie

Dagens Media arrangerar varje år Inhousetävlingen, en reklamtävling för reklam som är producerad av Sveriges duktiga inhousebyråer. Det finns sju olika tävlingskategorier att tävla i och en som vi tycker är extra rolig är Årets Rookie. För att tävla i denna kategori får man max ha arbetat tre år som marknadsassistent eller marknadskoordinator. Så vår uppmaning till Sveriges marknadschefer  och andra kollegor på marknadsavdelningen är att utnyttja denna möjlighet att lyfta duktiga unga medarbetare. Förra året vann Malin Sandsjö som jobbar på Happy Pancake och vi tog oss ett litet snack med henne för att höra hur hon ser på priset.

Malin Sandsjö

Du utsågs till Årets Rookie under förra årets Inhousetävling. Priset är till för att lyfta unga talanger lite extra. Berätta om vad priset har betytt för dig.

För mig var det värdefullt med en extern bekräftelse på att det jag gör håller en hög branschstandard. Priset gav mig även extra motivation till att fortsätta producera framgångsrika kampanjer.

Vad vill du säga till de marknadschefer och inhousechefer som sitter runt om i landet med duktiga unga medarbetare om varför det är viktigt att nominera dessa talanger?

Människor växer när de bli sedda. Jag tycker det är superviktigt att chefer uppmärksammar sina anställdas prestationer. Jag är säker på att det förbättrar den anställdes motivation, prestation och även lojalitet till företaget. Att nominera unga talanger till Inhousetävlingen är ett bra tillfälle för att uppmärksamma dina anställda.

Happy Pancake var med och tävlade förra året och vann ett silver. Vad har er inhouseavdelning haft för sig det senaste året? Kommer vi att få se tävlingsbidrag från er även i år?

Senaste året har vi arbetat mycket med Content Marketing. Vi har bland annat startat en podcast om dejting och singelliv som går under namnet Dejtingpodden. Dejtingpodden fick ett fantastiskt mottagande bland vår målgrupp och blev på kort tid en framgångsrik kampanj. Dejtingpodden är HappyPancakes bidrag till Inhousetävlingen 2016.

> Klicka här för att läsa mer om Inhouse 2016 och skicka in ditt tävlingsbidrag 

Skriv en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *